Як допомогти дитині полюбити виконувати домашні завдання? (частина 1)

polubit-domashku

У розпалі перший навчальний семестр, учні вже встигли адаптуватися до нового режиму після довгих літніх канікул, і, навіть, трохи втомитися від нього. Одвічна проблема – виконання домашніх завдань, фраза «сідай за уроки» звучить для школяра наче вирок. Але хочеться, щоби дитина сама розуміла: вона має певні обов’язки, в числі яких – виконання домашніх завдань, за які вона несе відповідальність.
Проблема багатьох батьків – не вміння організувати час дитини. Насправді, дуже важливо навчити її розподіляти виконання обов’язків, щоденних справ та час відпочинку рівномірно. Але ми, дорослі, самі не завжди вміємо керувати своїм часом, тайм-менеджмент – це щось надто чуже для багатьом із нас. І кожен день перетворюється на постійне «не встигаю!». Чи можемо вимагати від дитини бути організованою та все встигати, якщо самі подаємо не найкращий приклад? – Питання риторичне.
Ви помітили, що ваш школярик ніяк не дає собі ради з нескінченно кількістю домашніх завдань, постійно засиджується до пізна, відчуває втому і апатію, не має охоти до навчання і заявляє, що ненавидить робити уроки? Однозначно, ви маєте допомогти свій дитині.
І найперше, чого варто вчити – це правильно розподіляти свій час. Запропонуйте дитині разом скласти графік її справ на кожен день (на тиждень вперед), включивши в нього всі важливі моменти та виділивши на них певну кількість часу. Не забувайте, що у такому графіку має бути графа відпочинку, прогулянки на свіжому повітрі, фізичної активності. Перед сном дитина має переглядати свій графік на наступний день, при потребі – трохи коригувати його та йти до сну, розуміючи, що чекатиме її завтра, о котрій потрібно прокинутись і т. д. Нехай дитина вчиться жити не спонтанно, а сплановано – це вміння дуже згодиться їй у житті.
На початку, звісно, ви маєте допомогти школяру звикнути до нового розкладу, до змін у життєвому устрої. Не потрібно вимагати з першого ж дня робити все по-хвилинно як зазначену у розкладі, проте маєте заохочувати до цього та наголошувати на всіх перевагах нової звички, мовляв «Дивись, як це зручно! В тебе з’явилось більше вільного часу, ти починаєш більше встигати, менше втомлюєшся!».
Якщо дитина знає наперед розклад свого дня, вона перестає сприймати виконання своїх обов’язків як якесь покарання, адже розуміє, що після сніданку вона одягається, після школи має прогулянку, а після неї – робить домашнє завдання. Це вже сприймається як щось само собою зрозуміле і не потребує додаткових обговорювань, вмовлянь чи пояснень.

Автор: Марта Павлюк

Джерело: mama-tato.com.ua

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*