Ігри з малюком до року

kid boy and mother playing together with cup toys

Іноді важко відповісти на питання про те, коли грається дитина у ранньому віці, а коли вивчає навколишній світ. Ці два види діяльності у неї нерозривно пов’язані.  Спробуйте, наприклад,  визначити, що саме робить немовля, кидаючи раз за разом іграшку на підлогу: вивчає гравітацію, грається чи просто випробовує терпіння мами?
Коли дитина починає гратись? Можемо говорити про гру тоді, коли дитина намагається вхопити себе за пальчики ніг, розглядає пальці на руках, намагається дотягнутись ручками та вхопити предмет, що знаходиться недалеко. Зазвичай такі дії спостерігаємо у дітей з 3-місячного віку. До цього віку дитина вивчає навколишній світ завдяки спостереженню та спілкуванню з дорослими.
Отже, як можна гратися з дитиною до року? В цьому віці малюки ще не вміють ходити і розмовляти, але вже дещо розуміють. Ігри мають бути спрямовані на розвиток перших усвідомлених дій і спрямовані на розвиток зору, слуху та дрібної моторики дитини.
Із народження постарайтеся задовольняти потребу малюка в частому зоровому контакті: ловіть його погляди, самі дивіться йому в очі, не відводячи погляду, поки він сам не перестане дивитися на вас. Перевірте, чи достатньо добре освітлена дитяча кімната, щоб дитина могла дивитися навколо під час неспання. Вечорами влаштовуйте малюка в такому місці, де б він міг спостерігати членів сім’ї, зайнятих своїми звичайними справами.
Давайте дитині послухати звуки різних звукових іграшок: брязкалець, дзвіночків, підносьте іграшки то до одного, то до другого вуха. Повторюйте звуки, які видає ваша дитина: це спонукає її вимовляти їх знову і знову.
Для дитини дуже важливий тілесний контакт з дорослими. Крім того, що ми голубимо, обнімаємо, цілуємо та пестимо дитину,  важливо навчитися самому робити масаж для немовлят і практикувати ці заняття частіше.
До ліжечка можна прикріпити кільця або скоби для підтягування, а також дзвіночки, щоб дитина тягнулася до них. Частіше піднімайте, перевертайте і підкидайте дитину.
Згадаємо з вами найпростіші ігри – ті, у які гралися з нами наші батьки, і в які ми кожного дня граємось або грались зі своїми дітками. Ігри в назви предметів, частин тіла, ігри в назви тварин та вивчення звуків, що видають предмети чи тварини, ігри у воді під час купання знайомі всім.

Ігри на вивчення назв та наслідування звуків
Показуючи на предмет, називаємо його (наприклад, лампа), а потім питаємо: «Де лампа?» і знову показуємо рукою,  примовляючи: «Там – лампа».
Посадовивши дитину на коліна показуємо на частину тіла, називаючи та торкаючись її, а потім – на свою, теж називаючи та торкаючись. Наприклад: «Це – ніс Оксанки, а це – ніс мами. А де твій ніс? Ось – Оксанчин ніс (торкаємось носика)». Можна взяти ляльку й на ній показувати частини тіла.
Показуємо дитині (справжню або на картинці) собаку, вимовляючи: «Це – собака, вона робить так: гав-гав. Де собака? Як робить собака?»

Ігри на розвиток м’язів, координації рухів, почуття рівноваги та моторики
Покладемо малюка на диван та витягнемо перед ним руки. Малюк хапається за пальці, після чого його піднімають до тих пір, поки він не сяде. Коли малюк сідає, дорослий говорить: оп-па-па!
Покладемо дитину животиком на диван, а перед ним – яскраву м’яку іграшку. Дорослий, сидячи позаду дитини, підпирає його ніжки долонями, змушуючи тим самим малюка рухатися уперед, до іграшки. Можна також з обох боків від малюка розкласти його улюблені іграшки. За допомогою дорослого маля перевертається і дотягується до іграшок.
Найпростіша гра у коника, коли тато, сидячи на стільці, підкидує на своїх колінах малюка, імітуючи тим самим їзду на конику, теж дуже корисна, адже вона розвиває рухову координацію у дитини. Таку користь приносить і катання дитини на великій надувній кулі.
Можемо пограти з малюком у «футбол». Покладемо його на спинку, надувний м’ячик піднімаємо вгору, а ніжки дитини кладемо на м’ячик. Дитина повинна штовхати м’яч, а ми підкидуємо легенько м’ячик, щоб малюк його відбивав.
А ще можемо «політати на килимі». Посадимо дитину на ковдру, беремо інший кінець ковдри і повільно пересуваємо його по кімнаті. Під час руху розповідаємо малюкові про те, що пролітаємо (стілець, стіл і т.д.).
Можна завести невеликий тазик – якусь подобу домашньої пісочниці – і насипати туди різні крупи, кукурудзяні пластівці і т.п. Малюкові сподобається копатися в цьому тазику, пересипаючи різні матеріали.
Гарна гра також з  «шумливими пляшечками». У звичайні півлітрові пластикові пляшки насипаємо потроху різні крупи: в  одну – гречку, в інші – квасолю (велику і малу), горох, манку…. З цими пляшками можна придумати багато ігор – слухати шум, роздивлятися колір і форму, спостерігати як пересипаються різні за розміром наповнювачі, як від цього залежить звук, шукати по звуку…
Можна також розсипати крупу (наприклад, гречку) тонким шаром на столі та малювати пальчиком візерунки – розвивати дрібну моторику дитини.

Емоційні ігри
Малюкам подобається гратись у воді. З дітьми, що вже вміють сидіти, можна погратись у такі ігри у воді. Наберемо у велику миску теплу воду та вкинемо плаваючі іграшки. Можемо запропонувати дитині переливати воду з глечика в миску, а потім поспостерігати, як із сита виливається вода, зрештою повиловлювати ситом іграшки. Ігри у воді особливо стануть у пригоді тим батькам, діти яких не дуже люблять купатись, адже так можна гратись й у ванні під час купання.
Особливо люблять діти «гру в театр». Пришиємо до рукавиці м’яку іграшку, одягнемо її і починаємо ворушити пальцями, внаслідок чого рухається іграшка. При цьому гру супроводжуємо звуками: пісеньками, віршиками або невеличкими казочками, сценками.

Ми запропонували вам веселі ігри, за допомогою яких можемо кожного дня розвивати своє маля. Але ми впевнені, що у вашому арсеналі – набагато більше цікавих ігор з малюками до року. Коментуйте, діліться, допомагайте й іншим нашим батькам виховувати дітей здоровими, веселими та розумними.

Джерело: mama-tato.com.ua

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


*